Lasange

0kommentarer

Gjorde en fantastiskt god lasange för två dagar sedan. Ville göra en god och nyttig lasange så jag bestämde mig för att använda mig av qourn istället för köttfärs och gjorde en egen tomatsås.
Visst är det ost och sånt där i som inte är så nyttigt. Men var sparsam med osten och använde en med låg fetthalt.
Personligen tycket jag att grönsakerna väger upp för osten. Men det är min åsikt!
Det här receptet blev 6 portioner
 
 
Ingredienser:
 
Tomatsåsen
3 tomater
1 gullök
½ rödlök
salt, peppar, pasta rossa (en krydda), basilika
2 dl vatten
 
Grönsaksbladningen + Qourn
1 zucchini
3 morötter
1 paprika
1½ dl majs
2 ½ dl Qourn
 
Lasangeplattor
Ost och Bechamelsås efter egen smak och tycke.
 
Jag fräste på ingredienserna till tomatsåsen och sedan lät dem puttra i en gryta med vatten i.
Medan det puttrade så stekte jag de andra grönsakerna på låg värme tillsammans med Quronet.
Det här blandade jag sedan ihop i grytan. Lät det puttra en stund tillsammans, sen varvar man
lasangeplattor, bechamelsås, grönsaker,ost osv. osv.
 
Supergott blev det! Och en portion sån här lasange gör att man får i sig en stor procent av RDI av grönsaker.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej